miércoles, 27 de enero de 2016

O embriagado das lembranzas/ Lo embriagado de los recuerdos





Ourense, 7 de xuño de 2015 (Versión orixinal)

Un home calquera sentase involuntariamente no tren de volta, o medo a tardar en voltar enche de bágoas a despedida.

"A imaxe de vós que gardamos na memoria debúxase cos momentos vividos" rezaba a tarxeta que as noivas recibiron tras a pantagruélica celebración. A adiviña agochaba máis do que dicía. A ledicia de cada momento enchía o álbum de lembranzas e cada detalle debullábase, como nas películas, a 24 fotogramas por segundo; sendo inmortalizados con dúas cámaras de “estraperlo”.

Vixiados polos insomnes ollos dun moucho, a celebración achegouse á calor das termas. O ambiente e as gorxas embriagábanse co aroma da costa atlántica. Quizais nalgún momento cruzámonos cos protagonistas do libro de Blanco Amor, cada un coa súa historia, mais cun escenario común.  A ribeira do Miño ao seu paso por Ourense. Despois, xa no tren, uns furtivos  grans  de arroz  agachábanse  no peto, preto do corazón, onde se cociñan as lembranzas que vivimos entre "vivan os noivos" e  as fotográficas rabuñaduras  dun gato negro.

E así un home calquera apease na cotidianidade coa morriña que deixa un billete que só é de volta

"Sen nome", Leandro Lamas (2015)



Ourense, 7 de junio de 2015 (versión subtitulada)

Un hombre cualquiera se sienta involuntarimaente en el tren de vuelta, el miedo a tardar en volver llena de lágrimas las despedidas.

"La imagen que guardamos de vosotros en la memoria se dibuja con los momentos vividos", rezaba la tarjeta que los novios recibieron tras la pantagruélica celebración. El acertijo escondía más de lo que decía. La alegría de cada momento llenaba el álbum de recuerdos y cada detalle se dibujaba, como en las películas, a 24 fotogramas por segundo; siendo inmortalizados con dos cámaras de "estraperlo".

Vigilados por los insomnes ojos de un búho, la celebración se acercó al calor de las termas. El ambiente y el gaznate se embriagan con el aroma de la costa atlántica. Quizá en algún momento nos cruzamos con los protagonistas del libro de Blanco Amor, cada uno con su historia, pero con un escenario común. La ribera del Miño a su paso por Ourense. Después, ya en el tren, unos furtivos granos de arroz se escondían en el bolsillo, cerca del corazón, donde se cocinan los recuerdos que vivimos entre "vivan los novios" y los fotográficos arañazos de un gato negro.

Y así un hombre cualquiera se apea en la cotidianidad con la morriña que deja un billete que sólo es de vuelta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario